Media to czwarta władza, która wywiera coraz większy wpływ na odbiorców. Wciąż powstają nowe kanały telewizyjne i stacje radiowe. Rynek prasy zmienia się z miesiąca na miesiąc, a internet to medium, które powoli wciąga wszystkie wcześniej wymienione. W każdym z tych kanałów przekazu swoją niszę próbują znaleźć media katolickie. Powodem braku mediów prowadzonych przez inne wyznania religijne jest stosunkowa mała liczba ich potencjalnych odbiorców. Katolików w naszym kraju jest ponad 33 miliony, więc w tym przypadku media mają naprawdę potężne audytorium. Oczywiście wielka szkoda, że najmniej znane są te stacje i tytuły, które są bardzo wartościowe i pozbawione politycznych zapędów. Nasz kraj jest uznawany za jeden z bardziej religijnych w Europie, a nawet na świecie. Jednak wątpliwa sława jednej ze stacji radiowych niestety psuje nasz wizerunek poza granicami kraju. Powodem takiego stanu rzeczy jest brak apolitycznego charakteru tej stacji. Religia jest ważna dla Polaków. Jednak wierni nie zawsze idą za  tym co mianuje się głosem sumienia katolików.